Dag 8, 9, 10, 11 Lac d'Hourtin, Frankrijk

7 augustus 2022 - Carcans Plage, Frankrijk

Dag 8, 6 augustus

Vandaag is weer een reisdag. Onderweg naar de camping Le Dune Blauw in Bombannes aan Lac d'Hourtin stoppen we bij Pont Transbordeur. Papa appte die als tip en aangezien het redelijk op onze route lag zijn we er even gestopt. Het is een oude voorziening destijds om auto's van de ene naar de andere kant van de rivier te brengen. Tegenwoordig is daar een brug voor en is de Pont gerestaureerd en in gebruik voor voetgangers en fietsers. Voor 3 Euro pp kochten we een retourtje.

IMG_20220806_102912011_HDR

Vervolgens reden we naar Royan om daar met de veerpont over te steken. Helaas waren we niet de enige met dit idee en hebben we anderhalf uur in de rij gestaan om de boot op te komen. Terwijl Jaap in de rij aansluit, loop ik met Fenna en Luuk het dorpje in op zoek naar koffie en een ijsje.

IMG_20220806_120208871

Eenmaal aan de overkant hebben we een supermarkt opgezocht. Jaap heeft zich daar klaargemaakt om te gaan fietsen en Fenna en ik hebben daar boodschappen gedaan.

Op de camping aangekomen bleek dat de auto niet bij de plek mocht blijven staan en er ook niet dichtbij kon komen. Dat werd dus sjouwen met met alle spullen. Dat was een warm klusje aangezien het hier ook dik 30 graden was. Gelukkig waren Fenna en Luuk inmiddels pro in het opzetten van hun tent en stond die vrij snel. De camping ligt op een duin onder grote dennenbomen, dus gelukkig veel schaduw. Het toiletgebouw is ruim en schoon, maar voorziet niet in toiletpapier, dat is wel een gemis en zou je wel verwachten voor de overnachtingsprijs.

IMG-20220806-WA0013IMG-20220806-WA0017

Dag 9, 7 augustus

Na het ontbijt vertrekken we richting het meer, met een goede 5 minuten lopen komen we daar aan. De kinderen willen graag naar het klimpark, ze hebben nog plek en we kunnen 20 minuten later, na een korte uitleg, starten. Tot grote irritatie van Fenna moet ze ook een helm op (t/m 13 jaar).

IMG-20220807-WA0010

IMG_20220807_161020998_HDRIMG-20220807-WA0006

Op 2 routes na, mag Luuk alle routes klimmen. Met Luuk tussen Jaap en mij in klimmen we ze allemaal. Om 14.00 gaat de route Milan open, hier zit een vrije val in waarbij je tegen een net moet springen en omhoog moet klimmen. Luuk wil deze uiteraard ook doen en met Jaap die in het net hem opwacht mag hij de vrije val ook doen. Fenna springt hem daarna ook.

IMG-20220807-WA0009

Na het klimmen zwemmen we nog even in het meer. Voor het avondeten willen we naar de foodtruck, helaas is deze die avond niet op komen dagen, dus koken we zelf.

Dag 10, 8 augustus

Jaap en ik starten de dag met een rondje (interval) hardlopen. In de ochtend is het nog koel en goed te doen. De steile stukken en het mulle zand maken het daarentegen nog wel pittig.

IMG_20220808_082826084

Aangezien we in de Medoc verblijven kan een wijngaard bezoek niet uitblijven. Bij de receptie van de camping verwijzen ze ons door naar het toeristenbureau in het dorp. Daar worden we goed geholpen, de mevrouw regelt een bezoek met rondleiding voor ons om 15.00 uur.

IMG_20220808_140246064

We rijden alvast die kant op, op zoek naar een supermarkt voor wat lunch en een picknickplek. Onderweg vinden we een Lidl, waar ze zowaar wat vega(n) eten verkopen. Uiteindelijk komen we terecht bij Fort Medoc, waar we picknicken en kort het fort bezoeken (was niet heel bijzonder).

IMG_20220808_133133736DSC03243

Vervolgens rijden we door naar Chateau Baudan. Daar mogen we twee wijnen ruiken en proeven. Luuk mag ze ruiken, eerst is hij nog wat panisch, want is dat niet schadelijk voor hem om aan alcohol te ruiken. Uiteindelijk ruimt hij ze en luistert aandachtig naar de vertaling die Fenna steeds geeft. We kopen 5 flessen wijn en krijgen daarna nog een korte rondleiding waarin een dame vanalles uitlegt aan ons.

DSC03252DSC03257DSC03255DSC03260

In de avond lukt het dit keer wel om eten te bestellen bij de foodtruck (pokebowl en cheeseburger).

Luuk heeft met Jaap de hangmat opgehangen en wil daar graag in slapen.

IMG_20220809_223744484

Dag 11, 9 augustus

Vandaag staat Jaap op tijd op voor een fietstochtje en doen de kids en ik rustig aan. Luuk en ik zijn nog even in het zwembad geweest. Jaap en Fenna nemen nog een duik in het meer. Verder ruimen we vast het een en ander op aangezien we de volgende dag weer verder gaan.

IMG_20220809_132614052_HDR

In de avond haal ik met Luuk pizza een stukje verderop en maakt Jaap salade voor erbij.

Luuk slaapt wederom in de hangmat.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl